blog pescowegetariański

Pasta z bobu

Pasta z bobu

Dziś polecam pyszną, zdrową i zieloną pastę z bobu.

W sezonie na bób mój mąż regularnie przygotowuje michę bobu do łuskania i objadania się 🙂 Lubimy ją my – dorośli oraz nasze dzieciaki, nawet 3 letnia Laurka w skupieniu łuska i zajada świeżutki bób. Taki bób jest najlepszy i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Czasem jednak zostanie trochę bobu na następny dzień i ten właśnie bób zawsze wykorzystujemy do przygotowywania potraw. W tym roku zrobiłam bobowe guacamole, z którego jestem bardzo dumna. Nazwałam je tak, bo poza bobem wszystkie składniki to klasyczne dodatki do guacamole.

Warzywa strączkowe to podstawa diety wegan  i bardzo ważny składnik jadłospisów wegetarian i pescowegetarian. Strączkowe zawierają przede wszystkim wysokiej jakości białko, tak ważne na diecie bezmięsnej, ale są również bogate w cenne witaminy i minerały, m.in. kwas foliowy, żelazo, magnez i wapń.

Strączkowe często kojarzą się nam z suchymi ziarnami, które należy długo namaczać przed gotowaniem. Inaczej jest z bobem, któremu bez żadnego namaczania wystarczy 10-15 minut gotowania, a młodziutki możemy jeść z łupiną, a nawet na surowo.

Pasta z bobu najlepsza jest ze świeżego bobu, ale dobra będzie również z mrożonego. Można ją potraktować jako dip lub pastę kanapkową.

Jeśli chcecie wzbogacić swoją dietę o warzywa strączkowe, to możecie zacząć od takiej mega prostej pasty z bobu.

Korzystajcie z bobu, bo sezon na niego jest niego trwa dość krótko, warto więc najeść się nim do syta.

pasta z bobu hummus z bobu

Pasta z bobu

Składniki

1 szklanka gotowanego bobu*

sok z  cytryny**

papryczka chili**

1 ząbek czosnku

2-3 łyżki oliwy z oliwek

sól

pieprz

świeże oregano lub inne ulubione zioła

*Bób gotuje się ok. 10-15 minut z odrobiną cukru, a pod koniec gotowania można dodać trochę soli

*Ilość papryczki i soku z cytryny zależy od indywidualnych upodobań. Moja wersja jest dość kwaśna i średnio ostra.

 Przygotowanie

Bób obrać z łupinek i zmiksować z oliwą, sokiem z cytryny, czosnkiem, solą oraz pieprzem.

Doprawić dodatkowo do smaku i podawać z posiekaną papryczką chilli i świeżym oregano.

Smacznego!

 

Jeśli szukacie innych pomysłów na „strączkowe” pasty kanapkowe, polecam mój wpis Hummus na 3 sposoby.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *