Dieta warzywno-owocowa dr Dąbrowskiej

Od dawna przymierzam się do rozpoczęcia oczyszczającej diety warzywno-owocowej dr Ewy Dąbrowskiej. Nigdy nie mogę znaleźć spokojnego czasu, aby ją bezproblemowo przeprowadzić. I oto nastąpił mój dobry czas na tę minigłodówkę. Mam dwa tygodnie wakacji z dziećmi przed sobą i zamierzam dobrze wykorzystać ten czas 😊

Jestem przekonana, że głodówki są skuteczną metodą dietetyczną, a dietę dr Dąbrowskiej stosowało kilkoro moich znajomych i efekty bywały zdumiewające.

Ja już zaczęłam. I choć przede mną jeszcze dwa tygodnie tej dość trudnej diety, jestem pełna entuzjazmu. Jeśli teraz lub kiedyś chcielibyście spróbować, to zapraszam do śledzenia moich „głodówkowych” jadłospisów. Dziś parę słów o samej diecie.

Dieta Dr Ewy Dąbrowskiej

Czyli oczyszczająca dieta warzywno-owocowa

Dieta dr Dąbrowskiej ma charakter głodówki zdrowotnej, która odtruwa i oczyszcza, ma działanie alkalizujące oraz usprawnia procesy metaboliczne i mechanizmy obronne organizmu.

Podczas diety z pewnością stracisz kilka kilogramów, ale nie jest to dieta odchudzająca i zapewne szybko te kilogramy nadrobisz. W przypadku znacznej nadwagi moim zdaniem należałoby przed jej rozpoczęciem unormować masę ciała, tak aby rzeczywiście skorzystać z dobrodziejstwa głodówki i nie narażać się na dodatkowe przytycie po jej zakończeniu.

Po szczegółowe informacje na temat diety warzywno-owocowej, wskazań i przeciwwskazań do jej stosowania oraz zasad, zapraszam na oficjalną stronę autorki.

Poniżej przedstawię podstawowe zasady mojej tymczasowej diety.

Zasady

Na diecie dozwolone są jedynie warzywa nisko skrobiowe oraz owoce zawierające małe ilości cukru. Zakazane są natomiast warzywa wysoko skrobiowe (np. ziemniaki i bataty)  i warzywa strączkowe oraz bardziej słodkie owoce.

Dozwolone warzywa:

  • Warzywa korzeniowe: marchew, buraki, seler, pietruszka, rzodkiew
  • Warzywa kapustne: kapusta, kalafior, brokuł
  • Warzywa cebulowe (cebula, por, czosnek)
  • Warzywa dyniowate (dynia, kabaczek, ogórki)
  • Warzywa psiankowate (pomidor, papryka)
  • Warzywa liściaste (sałata, natka pietruszki, zioła)
  • Inne warzywa (np. seler naciowy, cykoria, koper włoski, szparagi, kiełki (lucerny, jarmużu, pora, cebuli, buraków, rzodkiewki)

Dozwolone owoce:

  • Jabłka
  • Grejpfruty
  • Cytryny
  • Nieduże ilości owoców jagodowych (jagody, truskawki, porzeczki)
  • Kiwi

Zakazane produkty:

  • Produkty zbożowe (pieczywo, kasze itp.)
  • Wysoko skrobiowe warzywa (np. ziemniaki, bataty)
  • Warzywa strączkowe
  • Owoce – wszystkie poza dozwolonymi
  • Oleje i tłuszcze
  • Mięso, nabiał i jaja
  • Kawa, mocna herbata, alkohol oraz papierosy
  • Wszelkie nienaturalne przyprawy np. kostki rosołowe, sosy

Dozwolone przyprawy

  • Świeże i suszone zioła
  • Przyprawy naturalne
  • Nieoczyszczona sól (niewielkie ilości)
  • Ocet jabłkowy

Sposób przygotowania posiłków:

  • Na surowo

Warzywa i owoce można jeść na surowo – po prostu lub w formie surówek i przekąsek. W formie surowej warzywa i owoce są najcenniejsze, dlatego starajmy się jeść ich jak najwięcej.

  • Soki warzywne i owocowe

Najcenniejsze są zielone soki z zielonych warzyw takich jak: natka pietruszki, seler naciowy, botwina, mniszek, pokrzywa, szczaw, szpinak, brokuł, kapusta, sałata, kiełki.

Aby przygotować takie soki warto zaopatrzyć się blender (będzie lepszy niż sokowirówka, bo nie ma strat surowca).

  • Zupy warzywne i owocowe
  • Warzywa i owoce duszone
  • Warzywa i owoce pieczone
  • Kiszonki (kapusta kiszona, ogórki kiszone, zakwas buraczany i kiszone buraczki)

Zalecane napoje:

  • Woda (najlepiej z cytryną)
  • herbaty owocowe lub ziołowe
  • kompoty bez cukru

dieta dr ewy dąbrowskiej

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *