blog pescowegetariański

Sajgonki warzywne

Sajgonki warzywne

Może jest to trochę dziwne, ale kiedy nie mam pomysłu na posiłek robię sobie sajgonki. Jest to bowiem wbrew pozorom bardzo prosta potrawa, która zajmuje naprawdę niewiele czasu. Zwykle jadam sajgonki warzywne, ale czasami robię też wersję z krewetkami lub paluszkami rybnymi. Sajgonki są świetne na szybki lunch lub kolację!

Aby wszystko przebiegło sprawnie i szybko, trzeba namaczać arkusze ryżowego papieru pojedynczo, aby przy zawijaniu były jeszcze odrobinę sztywnę (wtedy jest łatwiej). Gdy arkusze długo się moczą robią się bardzo miękkie i trudniej nad nimi zapanować. Ja zawsze namaczam jeden, wyjmuję na deskę, wkładam do wody kolejny, następnie zawijam, wyjmuję, wkładam kolejny itd. W ten sposób mam stale odpowiednie arkusze, a praca przebiega sprawnie.

Trzeba pamiętać, że sajgonki muszą być zawinięte w papier ryżowy dwukrotnie, żeby nie popękały podczas smażenia. Należy też dawać umiarkowaną ilość farszu, gdyż inaczej trudno będzie zawinąć zwarte sajgonki.

Warto wspomnieć, że takie sajgonki wcale nie muszą być usmażone. Jeśli jesteś na diecie, z powodzeniem możesz zjeść świeże spring rollsy z sosem – będą również pyszne!

Podane przeze mnie warzywa oraz ilości są tylko przykładowe, gdyż można zrobić je w zasadzie z dowolnych warzyw, które mamy pod ręką. Jeśli zostanie Ci trochę farszu, zrób po prostu więcej sajgonek (jeśli masz więcej papieru ryżowego) lub dodaj warzywa do innej potrawy.

sajgonki warzywne wegetariańskie jak zawijać sajgonki

Sajgonki warzywne

porcja dla 2 osób (10 sajgonek)

Składniki

20 płatów papieru ryżowego

olej do smażenia

na farsz:

Kawałek białej kapusty

1/2 średniej marchewki

1/2 papryki

1 mała cebulka dymka wraz ze szczypiorkiem

na sos:

sos sojowy

sok z cytryny

Przygotowanie

Farsz do sajgonek:

Kapustę poszatkować, marchew zetrzeć na tarce lub poszatkować w cienkie paski, paprykę pokroić w bardzo cienkie paski, dymkę i cebulkę posiekać.

Wszystkie warzywa doprawić solą i pieprzem  i dobrze wymieszać.

Zawijanie sajgonek:

Przygotować głęboki talerz lub miskę z wodą (2-3 cm). Papier ryżowy po kolei namaczać (po jednym arkuszu), a następnie zawijać sajgonki wg poniższych instrukcji:

1. Kłaść jedną łyżkę farszu warzywnego na środek okrągłego arkusza.

2. Zaginać górny i dolny brzeg.

3. zagiąć jeden boczny brzeg do środka

4. Rolując zawinąć rulonik.

5. Powstały rulonik zawinąć w drugi arkusz w taki sam sposób.

smażenie:

Na patelni dobrze rozgrzać olej (ok. 1 cm warstwa).

Smażyć sajgonki partiami ok. 2 minuty z każdej strony. Sajgonki powinny mieć kolor złoty – będą wtedy doskonale chrupiące.

Trzeba pamiętać, aby podczas smażenia sajgonki nie stykały się ze sobą.

Sos do sajgonek:

Wymieszać sos sojowy z sokiem z cytryny. Proporcje są dowolne, można również użyć samego sosu sojowego.

 

Sajgonki jemy palcami, maczając w przygotowanym sosie.

Smacznego!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *