blog pescowegetariański

Zdrowe przekąski Moniki Mrozowskiej – recenzja książki

Zdrowe przekąski Moniki Mrozowskiej – recenzja książki

70 autorskich przepisów na zdrowe wegetariańskie przekąski

Choć tytuł “Zdrowe przekąski” brzmi niepozornie, ta książka to skarbnica najróżniejszych przepisów na wegetariańskie potrawy, które szybko i łatwo przyrządzisz. Ich cechą wspólną jest to, że wszystkie świetnie nadają się do śniadaniówki, dlatego jeśli w pracy, na uczelni lub w podróży nie chcesz jeść byle czego, sięgnij po „Zdrowe przekąski”, a pomysł na szybkie danie wpadnie sam 😊

Moja kuchnia jest leniwa i nie gotuję prawie niczego trudnego, dlatego “Zdrowe przekąski” bardzo mi podeszły. Jestem już po zrobieniu kilku dań z książki i według mnie przepisy są ciekawe i naprawdę smaczne – wybrałam bakłażana z jajkiem, sushi z omletem i spring rollsy – opis przepisów znajdziesz poniżej. Przepisów jest naprawdę dużo, bo aż 70, więc jest co gotować. Wszystkie przepisy są oczywiście wegetariańskie lub wegańskie.

Moje typy na kolejne kulinarne próby ze “Zdrowych przekąsek” to słodycze 🙂 W momencie kiedy dostałam tę książkę ze względów zdrowotnych byłam na bezcukrowej diecie, dlatego na razie nie zrobiłam słodkości, a mam na nie wielką ochotę. Wśród wielu przepisów na desery kuszą mnie najbardziej pączki z pieca z malinami, ciasteczka owsiane z kokosem i muffiny marchewkowe z borówkami. Już nie mogę się doczekać 😛

Chciałam wybrać kilka słonych dań, które na pewno jeszcze zrobię z książki, ale prawie wszystkie przepisy są super, dlatego trudno było mi się zdecydować. W końcu wybrałam  babeczki ze szpinakiem i czosnkiem, calzone po warszawsku i cebularze, bo mam cały czas zimową ochotę na ciepłe i pożywne dania, ale wraz z przyjściem wiosny zabiorę się za resztę 😛

“Zdrowe przekąski”, poza przepisami, zawierają ciekawe i nie zawsze znane informacje o produktach, a także “żywieniowe” cytaty, które dają do myślenia.

Fajnym i mega praktycznym pomysłem jest spory notes na własne przepisy na końcu książki. Dzięki temu inne pomysły na szybkie przekąski nie poginą w notatnikach i zeszytach, tylko będą w jednym miejscu.

Przepisy z książki Moniki Mrozowskiej zagoszczą na stałe w mojej kuchni, tego jestem pewna. Lubię kuchnię prostą, zdrową i ciekawą, a przepisy w „Zdrowych przekąskach” właśnie takie są. Najfajniejsze jest to, że przepisy, pomimo swojej prostoty, są naprawdę zaskakująco smaczne 😊

The best of “Zdrowe przekąski”

Mój nagłówek może trochę na wyrost, bo nie zrobiłam jeszcze wszystkich dań (a mam taki zamiar!), ale poniższe 3 potrawy najbardziej przypadły mi do gustu.

Bakłażan z jajkiem

Bakłażan z jajkiem poszedł na pierwszy ogień, a to z tego powodu, że od tygodnia na mojej paterze czekały zakupione bakłażany na które nie miałam pomysłu. Z jednego zrobiłam tę pyszną, oryginalną potrawę. Przygotowanie jej zajęło mi 10 minut, a smak był naprawdę świetny. Nie wpadłam do tej pory na takie połączenie i cieszę się, że je odkryłam 🙂

Zdrowe przekąski Moniki Mrozowskiej bakłażan z jajkiem

 

Sushi z omletem

Bardzo smaczna, trochę oszukana, 10 minutowa wersja sushi. Ja zrobiłam to danie z ryżu z poprzedniego dnia i wiem, że już zawsze jak zostanie mi trochę ryżu sięgnę po ten przepis. Uwielbiam sushi, ale zwykle planuję go na wolny dzień, a przygotowania zajmują mi kilka godzin. Tu bardzo fajne a la sushi mamy z produktów z lodówki w 10-15 minut.

Zdrowe przekąski Moniki Mrozowskiej sushi z omletem

 

Spring Rolls

Uwielbiam takie przepisy! Spring rollsy odkryłam w zeszłym roku i stwierdzam, że zdecydowanie za rzadko je jadam. Przepis Moniki Mrozowskiej jest mega fajny i jak to zwykle ze spring rollsami bywa szybki i prosty 🙂 Takie danie świetnie nadaje się szczególnie na lato, kiedy najchętniej jemy lekkie, świeże i niskokaloryczne potrawy.

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *